اماکن تاریخی فارس برای بازدید میهمانان نوروزی آماده می شوند

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس از هماهنگی های صورت گرفته در ستاد هماهنگی خدمات سفرهای استان فارس برای ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت به گردشگران نوروز 93 خبر داد .
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، مصیب امیری گفت : در راستای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران نوروزی 93 ، این اداره کل به عنوان دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای استان فارس و معاونت نظارت و ارزیابی با ریاست مقام عالی استان تا کنون اقدام به برگزاری جلسات بر اساس مصوبه هیئت وزیران ، ابلاغ شرح وظایف کمیته ها و معاونت های یازده گانه ستاد و همچنین ابلاغ دستورالعمل اجرایی ستاد به اعضا و برگزاری جلسات مستمر داخلی نموده است .
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفرهای استان به اجرای طرح نظرسنجی از گرشگران نوروزی 93 در استان اشاره کرد و گفت : در جهت افزایش رضایتمندی گردشگران نوروزی 93 این اداره کل فعالیت های خود را با تمام توان آغاز نموده که از جمله ، استقرار راهنمایان گردشگری در اماکن تاریخی فرهنگی سطح استان از قبیل مجموعه تخت جمشید ، حافظیه ، سعدیه ، ارگ کریمخان ، حمام وکیل و ... در ایام نوروز می باشد .
امیری افزود : چاپ اقلام اطلاع رسانی و تبلیغاتی ستاد شامل نقشه شیراز و استان فارس ، کتابچه راهنما ، بروشور اماکن تاریخی ، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش این اداره کل نیز در دست اقدام می باشد که اطلاعات مندرج در نقشه ها شامل اطلاعات مورد نیاز گردشگران اعم از شماره تماس واحدهای اقامتی ( هتل ها – مهمانپذیرها و ... )؛ کمیته اسکان و کمپ های اسکان شهرداری ، آموزش و پرورش؛ داروخانه ها ، بیمارستان ها ، اماکن تاریخی فرهنگی ، اطلاعات هواشناسی و ... می باشد .
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفرهای فارس فعال بودن تلفن های گویای 2928 ( جهت رسیدگی به بحث شکایات و ارائه اطلاعات گردشگری مورد نیاز گردشگران ) و تلفن گویای 1801 فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی به منظور دریافت اطلاعات مردمی در حوزه حفاظت از میراث فرهنگی خبر داد و افزود : به منظور ایجاد امکانات رفاهی مطلوب برای گردشگران نوروزی ، تشدید نظارت بر فعالیت تأسیسات و مؤسسات گردشگری اعم از دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی ، هتل ها ، مهمانپذیرها ، مجتمع های بین راهی ، واحدهای پذیرایی بین راهی و سفره خانه های سنتی نیز در دست اقدام می باشد .
مدیر کل میراث فرهنگی فارس به آماده سازی و بهسازی اماکن تاریخی ، فرهنگی تحت پوشش
برای نوروز 93 اشاره کرد و افزود : ساماندهی فضای سبز و باغچه ها ، تعمیرات و مرمت های اضطراری در محل های مورد نیاز ، رنگ آمیزی مبلمان های محیطی و رفع نواقص تأسیسات مکانیکی و برقی اماکن تحت پوشش در حال اجرا می باشد.
وی همچنین گفت : برگزاری دوره های آموزش تکمیلی ویژه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی ، برگزاری دوره های آموزش راهنمایان جمعیت هلال احمر ، برگزاری برنامه های فرهنگی متناسب با دهه فاطمیه ( س ) با حمایت نماینده محترم ولی فقیه در استان و همکاری سایر ارگان های فرهنگی و اجتماعی از جمله اداره کل تبلیغات اسلامی ، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز ، اداره اوقاف و امور خیریه ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستان مقدس احمدی و محمدی ( ع ) ، برگزاری جشنواره سفره های هفت سین و تخم مرغ های رنگی ، برگزاری نشست تخصصی در مورد آیین ها و مراسم و تاریخچه نوروز نیز از جمله مواردی است که در ایام نوروز اجرا خواهد شد .
امیری برگزاری 22 نمایشگاه صنایع دستی در سطح شیراز و شهرستان های استان را از دیگر جذابیت ها برای ایجاد رضایت بیشتر میهمانان نوروزی دانست و افزود : در جهت معرفی صنایع دستی هنرمندان و حمایت از صنعتگران ، تلاش خواهد شد تا در این نمایشگاه ها، دست ساخته های صنعتگران استان به گردشگران نوروزی عرضه شود .
/108



انتهای پیام/

کد خبر 139212049